[:pt]Como o marketing orientado a dados ajuda você a agir na hora certa[:en]How data-driven marketing helps you act at the right time[:]

[:pt]Conheça seu público. Essa é a primeira regra do marketing e ainda é tão importante quanto sempre foi. Mas para ter sucesso hoje, quando os consumidores capacitados esperam experiências projetadas exatamente para suas necessidades, é preciso também acertar o timing.
Uma nova pesquisa da Bain & Company, em parceria com o Google, revela como as marcas que aparecem com a mensagem certa no momento certo são aquelas que encontram caminhos para crescimento e receita. Os líderes de negócios atualizam métricas e painéis de marketing críticos com mais frequência e priorizam plataformas de tecnologia integradas para ajudar a fazer conexões oportunas com os clientes.
Onde as conexões oportunas começam? Dentro dos dados. Os profissionais de marketing dizem que o melhor entendimento e o alcance dos clientes certos é a principal prioridade para atingir suas metas nos próximos três anos. Para obter um entendimento mais profundo dos clientes, os profissionais precisam primeiro analisar os padrões e tendências de comportamento dos clientes. alcançar as pessoas certas, na hora certa. Isso exige a plataforma certa.
Líderes de marketing são 1,6 vezes mais propensos do que os retardatários a priorizar a integração de tecnologia, e ainda 1,2 vezes a serem usuários avançados de sua tecnologia, de acordo com o estudo da Bain.
O estudo ainda mostra que os líderes (definidos como os 20% melhores em uma pontuação composta de receita e crescimento de participação de mercado) compartilham três outras coisas em comum.
Digital First:
Nos EUA, a Adidas tem se esforçado para trabalhar de forma mais colaborativa em todo o cenário digital, e as equipes se reúnem em torno de um uso comum de informações digitais. A segmentação de clientes e a tecnologia ajudam a adotar uma abordagem colocando o marketing em primeiro lugar. Chris Murphy, chefe de experiência digital, descreve a visão: “Se você quer ser verdadeiramente focado no consumidor, precisa pensar primeiro no digital. E, para fazer isso, você precisa ser orientado por dados.
A Adidas usa insights do público para sequenciar suas mensagens de marca e comércio eletrônico para obter o máximo efeito. As equipes usam uma plataforma unificada para trabalhar juntas em campanhas, sequenciando mensagens com cuidado e testando e ajustando os resultados.
“O que esperamos fazer é fornecer ao consumidor uma experiência mais conectada, pessoal e relevante em todo o ecossistema digital mais amplo”, disse Murphy.
Visibilidade e Controle:
Como nossos anúncios foram exibidos? Eles foram eficazes? Quais levaram aos maiores resultados? O controle sobre investimentos e canais é o principal benefício do marketing integrado e da tecnologia de anúncios para os líderes. Eles acham essencial conectar as informações de seus clientes à forma como compram mídia.
A Rituals Cosmetics, uma empresa global de cosméticos que opera em 27 países, usa painéis com dados quase em tempo real para ajudar a orientar as decisões digitais.
“Podemos conectar nossa tecnologia de publicidade no ponto certo e nos certificar de que administramos a eficiência em um nível diário, para todo o funil e todos os canais”, disse o diretor digital Martijn van der Zee.
Compartilhando Percepções
Quer que toda a sua organização abraçar uma mentalidade baseada em dados? Comece trazendo insights acessíveis, uma plataforma unificada facilita a geração de relatórios e ações para todos. Líderes de marketing têm 1,7 vezes mais chances de atualizar suas métricas e painéis de marketing mais críticos pelo menos uma vez por semana.
Um caminho para o crescimento:
Conecte seus sistemas, ganhe controle e compartilhe os insights. Essas são as três características de como os principais profissionais de marketing usam a tecnologia integrada para gerar resultados vitoriosos: entregar a mensagem no momento certo, sempre que os consumidores capacitados de hoje precisarem dela.
Quando você conhece seu público, você também pode descobrir quando alcançá-lo. E esse é o novo caminho para o crescimento.
Artigo original publicado aqui.[:en]Know your audience. It’s the first rule of marketing, and it’s still as important as ever. But to succeed in today’s age of assistance—when empowered consumers expect experiences designed exactly for their needs—you also have to get the timing right.
New research from Bain & Company in partnership with Google reveals how brands who show up with the right message in just the right moment are the ones finding pathways to growth and revenue. Business leaders refresh critical marketing metrics and dashboards more frequently, and prioritize integrated technology platforms to help make timely customer connections.
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Where do timely connections start? Inside the data. Marketers say that improved understanding and reaching the right customers is a top priority for achieving their marketing goals in the next three years.To gain a deeper understanding of customers, marketers first need to look at customer behavior patterns and trends, then take action to reach the right people just in time. That calls for the right platform.
Marketing leaders are 1.6X more likely than laggards to prioritize integrating technology, and they are 1.2X more likely to be advanced users of their technology,according to the Bain study. Integrated data and a powerful platform with built-in machine learning helps uncover user insights that lets marketers know exactly when to place compelling and relevant creative that gives it the best chance to succeed.
The Bain study shows that leaders (defined as the top 20% in a composite score of revenue and market share growth) share three other things in common.

1. Leaders think digital first

In the U.S., Adidas has made efforts to work more collaboratively across the digital landscape, and teams come together around a common use of digital information. Customer segmentation and technology help them take a customer-first approach to marketing. Chris Murphy, head of digital experience, describes the vision, “If you want to be truly consumer-centric, you have to think digital first. And, in order to do that, you’ve got to be data-driven.”
Adidas uses audience insights to sequence its brand and e-commerce messages for maximum effect. Teams use a unified platform to work on campaigns together, sequencing messages carefully, and then testing and adjusting results.
“What we’re hoping to do is provide the consumer with a more connected, personal, and relevant experience across the broader digital ecosystem,” Murphy said.

2. Leaders have more visibility and control

How did our ads appear? Were they effective? Which ones led to the biggest results? Control over investments and channels is the top benefit of integrated marketing and ad tech for leaders. They feel it’s essential to connect their customer information with how they buy media. Sometimes, that means bringing their marketing and ad tech in-house to be closer to the source. According to the Bain study, leaders were 1.4X more likely than laggards to manage technology within marketing today, and more expect to do so in the next three years.
Rituals Cosmetics, a global cosmetics company operating in 27 countries, recently brought marketing technology management in-house. The team also uses dashboards with near-real time data to help guide digital decisions.
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“We are able to connect our advertising technology at the right point and make sure that we manage efficiency on a daily level, for the whole funnel and all the channels,” said digital director Martijn van der Zee.
“We still rely on the expertise of our agency partners, but more on the channel level, from search to email to programmatic display ads,” van der Zee said. “And that has remarkable results.”
The biggest learning? “When we began managing our ad technology and analytics in-house, we saw a relation between what we do in countries in terms of awareness and how that impacts performance-based channels like email and paid search,” van der Zee said. “This seems very obvious—but you can only see that when you have data to prove it.”

3. Leaders share the insights

Want your whole organization to embrace a data-driven mindset? Start by making insights accessible to all, for action by all. A unified platform makes reporting and action easier for everyone. Marketing leaders are 1.7X more likely to refresh their most critical marketing metrics and dashboards at least weekly.

The new path to growth

Connect your systems, gain control, and share the insights. Those are the three traits of how leading marketers use integrated technology to drive winning results: delivering the message at just the right time, whenever today’s empowered consumers need it.
When you know your audience, you can also discover when to reach them. And that’s the new path to growth.
To learn more about how leading marketers get the timing right, download the full Bain & Company report.[:]